رواية اخت بلا رحمه الفصل التاسع عشر 19 بقلم اية عرفات


 رواية اخت بلا رحمه الفصل التاسع عشر 19 بقلم اية عرفات


اخت بلا رحمه البارت التاسع عشر

قمر رجعت مع زين الشقه تاني

قمر /بابا انا رجعت لزين تاني

الاب /مبروك يا حبيبي

زين /متقلقش يا عمي شمس هتكون كويسه

الاب/ فين بس يبني ده جاله شلل

زين/ تسمحالي ياعمي ادخل اتكلم معه انا وقمر وفرح وامنيه لوحدنا شويه

الاب/ اه يبني اتفضل

زين دخل مع البنات

زين/ اي يا شمس مش هتقولي مين الي عمل فيكي كده

شمس/ --------





زين/ بصي يا شمس مفيش داعي للسكوت الوقت بيجري ولزم نتخلص من المصيبه دي قبل ما حد يكتشفه

قمر/ ايوه يا شمس زين معه حق

زين/ والله احنا جايين علشان نسعدك

شمس فضلت تبص علي فرح

زين/ في اي يا شمس بتبصي لي فرح كده ليه

شمس/ الي ضحك عليا وعمل فيا كده يبقا اخوه فرح

زين/ ادم

شمس/ ايوه هو زفت

فرح اتصدمت

فرح/ لا مش معقول كدب اخويه ميعملش كده

شمس/ لا اخوكي هو الي عمل فيا كده ولما قولتلو اني حامل انكر انينا اتجوزنا عرفي وطردني قدام العمار

فرح/ مش معقول

زين/ لا شمس بتقول الحقيقه انا لما شوفته مرميه في الشارع كانت مرميه قدام بيت ادم الي في المعادي

شمس/ اهو عرفتو هتسعدوني ازاي هطبطبو عليا وتقولولي معلش

زين /لا انشالله الموضوع كله هيتحل

زين خرج من الاوضه وكان الاب موجود

الاب/ خير يبني

زين/ زي ما الدكتور قال حالته مدمره ولزم دكتور نفسي

الاب /وهنجيبو منين ده

زين /متقلقش يا عمي انا ليا دكتور صحبي فاتح مستشفي امراض، نفسيه ممكن اكلمه وييجي يعالجه هنا

الاب /متشكر يابني علي تعبك معايا

زين/ هوصل مشور وبعد كده هجيب الدكتور وهاجي بعد اذنك يا عمي

الاب/ اتفضل يا ابني

زين راح لادم

ادم/ اي ده مستر زين موجود هنا

زين/ ممكن اخد من وقتك دقايق

ادم /طبعا اتفضل

زين /مش عيب اوي تكون مجوز اختك لراجل وفي الاخر تتضحك علي اخته




ادم /انا مش عارف انت بتتكلم علي اي

زين/ لا انت عارف كويس اوي انا قصدي اي ليه عملت كده في شمس

ادم /اه شمس انا كده فهمت جيب من الاخر بقا علشان مش فاضي

زين/ لزم تصالح غلطك وتتجوزه

ادم/ طب يرضيك يا زيزو انا اتجوز بالطريقه دي

زين/ ما انت الي عملت في نفسك كده

ادم/ وانا اتجوزه ليه ما انا خات كل حاجه قبل الجواز

زين/ بس دي انسانه وثقت فيك

ادم /محدش قالها ثقي فيها

زين/ انت كده بتثبت انك انسان اناني ومش راجل

ادم /شايف الباب ده اطلع بره

زين /انا خارج اصلا بس انا مش هسيبك في حالك

زين مشي وراح للدكتور النفسي وكان اسمه رضا

زين/ اهلا وحشتني اوي والله

رضا /زين امجد عندي هنا في المستشفي اي النور ده تعال ادخل

زين /وحشني والله

رضا /اكيد وره الزياره دي حاجه يله عرفني في اي

زين/ ديما فهمني

رضا /طبعا ده انت صديق الطفوله

زين اخت خطيبتي تعبانه وفي ازمه ومحتاجه دكتور نفسي

رضا /تمام عندها كام سنه

زين /19سنه

رضا /خلاص تمام هاته هنا وانا هبدا اعالجه

زين/ لالسف مش هتعرف تتحرك لانه عنده شلل في رجليه ومش هتقدر تمشي

رضا/ ياحول الله خلاص تقدر تديني العنون وانا /هروحله

زين /انت فاضي تيجي معايا دلوقتي

رضا /اه فاضي

زين/ طب يله

رضا/ ماشي يله

زين خد رضا وراحو البيت

زين/ ده الدكتور رضا الدكتور النفسي الي هيعالج شمس

قمر/ اهلا وسهلا

الاب /لو سمحتي يا قمر خدي الدكتور لاوضة شمس

قمر /حاضر

الدكتور دخل لي شمس

وقمر خرجت

الدكتور /ازيك يا انسه شمس

شمس/ مين انت

رضا/ انا الدكتور النفسي بتاعك الجديد

شمس/ هو انا اتجننت علشان تجبولي دكتور

رضا /هو الي اتجنن هو الي بيجيلو دكتور

شمس/ انا مش عايزه اتعالج

رضا /طب عندي حل احسن

شمس/ اي





رضا /اعتبريني مش دكتور تمام اعتبريني صديق ليكي نحكي اسرارنا لبعض تمام

شمس/ وانا اي ضمني انك دكتور ممكن تكون حد بعتك ليا

رضا /والله انا دكتور ودي بطاقتي نتفق بقا نكون اصدقاء

شمس/ خلاص اتفقنا

رضا /حرام الجمال والرقه والشياكه يكون جوه الحزن ده كله

شمس/ -----------

رضا/ اي رايك نسيبنا من المكان ده وتيجي المستشفي عندي ونفضل جمب بعض قصدي يعني علشان نكون اصحاب ونعرف نتكلم هناك

شمس/ هنا احسن

رضا /بالعكس هناك هيبقا احلي وهنبقا مع بعض علطول

شمس/ خلاص ماشي انا موافقه

رضا/ تمام هطلع اقنع اهلك وهاخد اوضه ليكي في المستشفي جمب مكتبي

رضا اقنع اهله وحجز ليه مكان في المستشفي

زين في البيت مع قمر ومع الكل

زين/ لو سمحتي يا قمر انا عايزك انتي وفرح

قمر ماشي

زين دخل مع فرح وقمر اوضة فرح

زين/ انا اتكلمت مع ادم اول مره اعرف انه انسان حقير اوي كده

فرح /هو قالك اي

زين/ انكر انه متجوز شمس عرفي وانكر انه حامل منه

فرح/ خلاص انا هتكلم معه

وفجاه احمد دخل عليهم وسمع كل حاجه

..........................................


         الفصل العشرون من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×